29 lipca / INSIGNIA

Mix smaków i pomysłów Bosch

Kulinarny trend marketerzy wykorzystują w planowaniu kampanii promocyjnych. My również wykorzystaliśmy go w kampanii promującej blendery i miksery marki Bosch.

Naszą komunikację skierowaliśmy do osób, interesujących się kulinariami, szukających inspiracji i lubiących eksperymentować w kuchni. Do osób nowoczesnych, ale pragmatycznych. Przywiązujących wagę do porządku w domu, jednocześnie starających się uporać z obowiązkami jak najszybciej.

Pod patronatem marki Bosch zebraliśmy czołówkę polskiej blogosfery kulinarnej i parentingowej i pokazaliśmy, że Polacy lubią gotować i chcą dzielić się swoimi pomysłami. Podbiliśmy emocjonalność sytuacji, w której używa się produktu podczas gotowania dla bliskiej osoby. Dzięki temu przedstawiliśmy produkt w atrakcyjnym kontekście. Ponadto zdając sobie sprawę z dużego wyboru modeli blenderów i mikserów pomagaliśmy konsumentom odpowiedzieć na pytanie, czy dany model sprzętu z kategorii małego AGD sprawdzi się u niego w domu. Ułatwialiśmy podjęcie decyzji zakupowej poprzez dostarczenie narzędzia dla osób, które planują wybór blendera lub miksera.

W kampanii wzięło udział 20 blogerów: 10 kulinarnych oraz 10 parentingowych. Zadaniem blogerów było przygotowanie recenzji testowanego sprzętu, przygotowanie autorskiego przepisu możliwego do przygotowania z testowanym sprzętem oraz zorganizowanie konkursu dla czytelników.

Podsumowaniem działań z blogerami było wydanie mini książki kucharskiej Mix smaków i pomysłów w formie PDF-a z 20 przepisami blogerów zaangażowanych w kampanię. W publikacji znalazły się przepisy na smaczne i zdrowe przekąski możliwe do wykorzystania z pomocą promowanego sprzętu marki Bosch.

Działania dla grupy produktowej blenderów trwały 6 tygodni. W tym czasie miała także miejsce promocja 30 dni na zwrot blendera oraz konkurs: „Zmiksowany test”, dzięki któremu każdy z użytkowników mógł sprawdzić, jaki blender lub mikser marki Bosch najlepiej pasuje do jego potrzeb. Czterech szczęśliwców mogło co tydzień wygrać sprzęt. O modelu blendera lub miksera decydowały wyniki testu. Pierwszym etapem konkursu było wypełnienie ankiety. Dzięki niej konsumenci mogli się dowiedzieć, który model blendera lub miksera marki Bosch, jest najlepiej dopasowany do ich potrzeb. Każdy z uczestników miał również możliwość wygrania wskazanego przez ankietę blendera lub miksera. W tym celu należało odpowiedzieć na pytanie: dla kogo i dlaczego użytkownik chciałby używać miksera lub blendera marki Bosch.

Elementem kampanii, która zakładała synergię wielu kanałów komunikacji, były również działania w mediach społecznościowych. Wsparciem działań była aplikacja na Facebooku „KoktajLOVE zaproszenie”, za pomocą której użytkownicy mogli rozesłać do znajomych zabawne truskawkowe statusy. Wykorzystaliśmy także potencjał bardzo popularnego fan page „I love truskawki”, na którym pojawiały się wpisy promujące konkurs. Ponadto, na profilu została zainstalowana także zakładka, która przekierowywała użytkowników bezpośrednio do strony konkursowej.

mix smakow

Pobierz pdf


Skontaktuj się z nami

tomek_michalik
Tomasz Michalik
Business Development Director
t.michalik@insignia.pl