25 stycznia / Wiktor Orzeł

Siemens FreshLook: kampania skrojona na miarę

Na przestrzeni 3 lat prowadziliśmy intensywne działania pozycjonujące mało znany suszarki do ubrań marki Siemens. Naszym zadaniem było zbudowanie świadomości kategorii tego produktu oraz edukowanie internautów i pasjonatów mody w zakresie pielęgnacji tkanin.

Marka Siemens kojarzona jest z nowoczesną, innowacyjną technologią oraz niestandardowymi designerskimi rozwiązaniami. Siemens wyznacza nowe trendy i rozwiązania w dziedzinie sprzętów AGD i właśnie do takich klientów kieruje też swoje produkty. Dlatego odbiorcami akcji Siemens FreshLook była grupa ludzi aktywnych i wymagających, poszukujących niestandardowych rozwiązań i oryginalnych pomysłów.

Mając na uwadze profil marki i kategorię produktu, stworzyliśmy projekt konkursowo-modowy Siemens FreshLook. Do naszych działań zaangażowaliśmy Annę Wendzikowską (aktorkę, dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną), Karolinę Malinowską (modelkę i stylistkę) oraz Macieja Zienia (projektanta mody).
W kampanię, której celem było wyłowienie modowych talentów, zostali także zaangażowani najbardziej znani blogerzy modowi – m.in. CharlizeMystery, Jessica Mercedes czy MrVintage. Marka Siemens pełniła funkcję mecenasa mody i inspiratora stylu wśród teraźniejszych i potencjalnych nabywców suszarek do ubrań.

Większość działań internetowych została osadzona na dedykowanym serwisie siemensfreshlook.pl. Stworzyliśmy interaktywną platformę, dzięki której każda osoba „zakręcona” na punkcie mody mogła umieszczać własne stylizacje modowe, a także głosować czy też komentować inne zgłoszone propozycje. W ten sposób pozyskaliśmy wartościowy content i jednocześnie zwiększaliśmy sukcesywnie zasięg dzięki publikacjom na blogach modowych i Facebooku.
Redaktor naczelna Karolina Malinowska z nadesłanych materiałów wybierała najlepsze kreacje, które ukazywały się potem w wydaniu e-magazynu poświęconemu modzie. Był to pierwszy projekt społecznościowego magazynu fashionowego w Polsce. Oprócz stylizacji, w magazynie znajdowały się rady profesjonalistów, wywiady z blogerkami, inspirujące materiały, a także osobny dział poświecony suszarkom do ubrań. Szafiarki, które wykazały się największą kreatywnością i znajomością dobrego gustu, miały szansę wygrać bon na zakupy w wysokości 3 tysięcy złotych oraz szansę na nagrodę główną – w zależności od edycji konkursu – była to suszarka do ubrań, lub pralka i suszarka.

Pierwsza edycja Siemens FreshLook spotkała się z entuzjastyczną reakcją internautów. Przez 14 tygodni do konkursu dodano ponad 2 200 zdjęć w siedmiu edycjach tematycznych. Strona akcji na Facebooku zebrała społeczność liczącą 12 000 fanów, a sam serwis Siemens FreshLook odwiedziło 90 000 osób. Magazyny ściągnięte zostały ponad 500 000 razy. Podczas trwania kampanii odbyły się w sumie 4 edycje konkursu na najlepszą stylizację i każda z nich cieszyła się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki naszym działaniom Siemens AGD stał się rozpoznawalną marką wśród blogerów zajmujących się modą i designem, a przede wszystkim zaistniał jako brand, który jest mocno związany z dbaniem o odzież, co stanowiło nadrzędny cel naszych działań marketingowych.

Siemens freshlook

Siemens freshlook2

siemens1

siemens5

siemens2
siemens4

Case study I edycji Siemens FreshLook
Case study II edycji Siemens FreshLook
Finał I edycji Siemens FreshLook
Finał II edycji Siemens FreshLook
Finał III edycji Siemens FreshLook

Skontaktuj się z nami

tomek_michalik
Tomasz Michalik
Business Development Director
t.michalik@insignia.pl