Akademia Smaku na kwarantannie – jak zmieniliśmy komunikację marki Bosch

Sytuacja kryzysowa wpłynęła na zmianę komunikacji dla marki Bosch Home, w ramach której agencja Insignia prowadzi działania social media, obejmujące kanały Facebook i Instagram.

Komunikacja marki podzielona jest między dwa główne filary. Jeden z nich bezpośrednio promuje urządzenia Bosch Home. W pośredni sposób odbywa się to natomiast za pomocą serwisu contentowego – Akademia Smaku (akademiasmaku.pl), gdzie sprzęty są lokowane w poradach wnętrzarskich i kulinarnych.

Obserwując postępujące obostrzenia i nasilenie nacisku na #ZostańWDomu, wspólnie z Klientem już w połowie marca podjęliśmy decyzję o wdrażaniu do publikowanych treści następujących zmian:

  • Posty informujące o funkcjach sprzętów zostały dopasowanie do urządzeń, które pomagają eliminować wszelkie zarazki. Główny nacisk został postawiony na zmywarki z programem HigienaPlus, podnoszącym temperaturę suszenia do poziomu powyżej 70°C oraz pralki eliminujące do 99,99% zarazków[MG1]  dzięki funkcji ActivOxygen.
Zostań w domu i poznaj technologię ActiveOxygen!

Zwracasz szczególną uwagę na możliwe zarazki w otoczeniu? 🦠 #ZostańWDomu i poznaj innowacyjną technologię ActiveOxygen, dzięki której skutecznie pozbędziesz się bakterii ze swoich ubrań. 👚 Aktywne cząsteczki tlenu w pralkach Bosch sprawią, że nawet w niskich temperaturach zniknie 99,99% zarazków. Zyskaj higieniczną czystość prania bez wychodzenia z domu. 🏡 #PerfekcyjnyEfekt

Publiée par Bosch Home sur Vendredi 3 avril 2020
  • Wychodząc naprzeciw domowym porządkom, przechowywaniu zapasów oraz wszelkich czynności, w których na co dzień uczestniczy sprzęt AGD, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie artykułów poradnikowych przygotowanych przez specjalistów marki Bosch. Nie tylko przez funkcję urządzeń, ale także poprzez przydatne tricki i wskazówki, zaczęliśmy doradzać, jak właściwie przechowywać żywność, wyczyścić piekarnik czy przygotować zdrowe przekąski wraz z dziećmi.

Lodówka pełna zapasów? 🍅 Nie pozwól, by się zmarnowały! Zobacz poradę #AkademiaSmaku i dowiedz się, jak właściwie przechowywać produkty spożywcze. #ZostańWDomu #WszystkieWymiarySmaku #PerfekcyjneSmaki

Publiée par Bosch Home sur Lundi 23 mars 2020
  • Treści dostępne w serwisie Akademia Smaku zostały zaadaptowane do otaczającej nas sytuacji, proponując odbiorcom lektury i zapoznanie się z obecnymi trendami wnętrzarskimi. Zadbaliśmy, by użytkownicy, przebywając w domu, mogli urządzić funkcjonalną przestrzeń do pracy, ale też na przykład zaaranżować swój balkon jako strefę relaksu.
  • Wspominając o Akademii Smaku, nie możemy pominąć kulinarnej części komunikacji, w której wyselekcjonowaliśmy przepisy na łatwe do przygotowania potrawy z podstawowych składników przechowywanych w domu, ale też pomysły na różnorodne dania w danej kategorii np. śniadania.

Więcej czasu spędzonego w domu to więcej możliwości do wspólnych śniadań! 🍳 Puszysty omlet, chrupiące tosty, czy…

Publiée par Bosch Home sur Jeudi 26 mars 2020
  • Zaplanowana wcześniej aktywacja konkursowa nawiązująca do Świąt Wielkanocnych została przepracowana z całym zespołem [MG1] na rzecz #ZostańWDomu i zaproś wiosnę do siebie, odmieniając wnętrze przy użyciu przedmiotów, które już masz w domu. Komunikaty aktywacyjne w socia media zachęcają do ręcznego wykonywania ozdób, nadając zgromadzonym rzeczom drugie życie.

#ZostańWDomu z konkursem #AkademiaSmaku! 🏡 Pokaż, jak odmieniłeś swój dom na wiosnę przy użyciu rzeczy, które masz pod…

Publiée par Bosch Home sur Mardi 31 mars 2020
  • Ostatnim elementem, dopełniającym obecną komunikację marki, są wiadomości opatrzone #BoschwPogotowiu, które informują o obecnych działaniach charytatywnych, w ramach których grupa BSH przekazuje potrzebne sprzęty na rzecz placówek walczących z koronawirusem.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, musimy sobie pomagać. 😷 #BoschPomaga i przekazuje sprzęt AGD o wartości 1 miliona…

Publiée par Bosch Home sur Mercredi 1 avril 2020

Szybkie działania marki i dostosowanie komunikacji do dynamicznie zmieniającej się sytuacji przekładają się na szanse zaistnienia w oczach konsumenta w nowej roli. To najlepszy czas, aby marki służyły pomocą i budowały pozytywne relacje z Klientem. Warto wynieść wartości marki ponad komunikaty sprzedażowe oraz pokazać, że wszyscy próbujemy odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Zuzanna Motaska
Zuzanna Motaska
Social Media Specialist

Doświadczenie zdobyła w krakowskich agencjach reklamowych, obsługując klientów m.in. z branż: FMCG, RTV/AGD, deweloperskiej, a także NGO. Bacznie obserwuje rozwój mediów społecznościowych i popularne w nich trendy. Prywatnie interesuje się kulturą i sztuką oraz ich powiązaniami ze światem nowych mediów. W agencji Insignia jest odpowiedzialna za kreatywną obsługę klientów w mediach społecznościowych.

Projekty

Dorota Urządza Mateusza Zobacz case study
Kamis Dokładnie Takie Święta Zobacz case study
Tołpa Czy Twoja skóra też miała dzień pełen wrażeń? Zobacz case study

News

22 kwietnia 2020

Katarzyna Kijas

Katarzyna Kijas

Strategic Director

1 kwietnia 2020

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

24 marca 2020

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer