Akademia Smaku na kwarantannie – jak zmieniliśmy komunikację marki Bosch
Sytuacja kryzysowa wpłynęła na zmianę komunikacji dla marki Bosch Home, w ramach której agencja Insignia prowadzi działania social media, obejmujące kanały Facebook i Instagram.
Komunikacja marki podzielona jest między dwa główne filary. Jeden z nich bezpośrednio promuje urządzenia Bosch Home. W pośredni sposób odbywa się to natomiast za pomocą serwisu contentowego – Akademia Smaku (akademiasmaku.pl), gdzie sprzęty są lokowane w poradach wnętrzarskich i kulinarnych.
Obserwując postępujące obostrzenia i nasilenie nacisku na #ZostańWDomu, wspólnie z Klientem już w połowie marca podjęliśmy decyzję o wdrażaniu do publikowanych treści następujących zmian:
- Posty informujące o funkcjach sprzętów zostały dopasowanie do urządzeń, które pomagają eliminować wszelkie zarazki. Główny nacisk został postawiony na zmywarki z programem HigienaPlus, podnoszącym temperaturę suszenia do poziomu powyżej 70°C oraz pralki eliminujące do 99,99% zarazków[MG1] dzięki funkcji ActivOxygen.
- Wychodząc naprzeciw domowym porządkom, przechowywaniu zapasów oraz wszelkich czynności, w których na co dzień uczestniczy sprzęt AGD, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie artykułów poradnikowych przygotowanych przez specjalistów marki Bosch. Nie tylko przez funkcję urządzeń, ale także poprzez przydatne tricki i wskazówki, zaczęliśmy doradzać, jak właściwie przechowywać żywność, wyczyścić piekarnik czy przygotować zdrowe przekąski wraz z dziećmi.
- Treści dostępne w serwisie Akademia Smaku zostały zaadaptowane do otaczającej nas sytuacji, proponując odbiorcom lektury i zapoznanie się z obecnymi trendami wnętrzarskimi. Zadbaliśmy, by użytkownicy, przebywając w domu, mogli urządzić funkcjonalną przestrzeń do pracy, ale też na przykład zaaranżować swój balkon jako strefę relaksu.
- Wspominając o Akademii Smaku, nie możemy pominąć kulinarnej części komunikacji, w której wyselekcjonowaliśmy przepisy na łatwe do przygotowania potrawy z podstawowych składników przechowywanych w domu, ale też pomysły na różnorodne dania w danej kategorii np. śniadania.
- Zaplanowana wcześniej aktywacja konkursowa nawiązująca do Świąt Wielkanocnych została przepracowana z całym zespołem [MG1] na rzecz #ZostańWDomu i zaproś wiosnę do siebie, odmieniając wnętrze przy użyciu przedmiotów, które już masz w domu. Komunikaty aktywacyjne w socia media zachęcają do ręcznego wykonywania ozdób, nadając zgromadzonym rzeczom drugie życie.
- Ostatnim elementem, dopełniającym obecną komunikację marki, są wiadomości opatrzone #BoschwPogotowiu, które informują o obecnych działaniach charytatywnych, w ramach których grupa BSH przekazuje potrzebne sprzęty na rzecz placówek walczących z koronawirusem.
Szybkie działania marki i dostosowanie komunikacji do dynamicznie zmieniającej się sytuacji przekładają się na szanse zaistnienia w oczach konsumenta w nowej roli. To najlepszy czas, aby marki służyły pomocą i budowały pozytywne relacje z Klientem. Warto wynieść wartości marki ponad komunikaty sprzedażowe oraz pokazać, że wszyscy próbujemy odnaleźć się w nowej rzeczywistości.