Akademia Smaku ze statuetką Power of Content Marketing Awards – historia i sukces projektu

Portal Akademia Smaku Bosch (akademiasmaku.pl) zdobył brązową statuetkę w 13. edycji konkursu Power of Content Marketing Awards w kategorii specjalnej – Hub contentowy roku. Jury konkursu nagrodziło projekt za realizację celów biznesowych oraz reakcję na zmianę postaw Klientów. Jak wyglądało ostatnie sześć lat pracy nad projektem oraz w jaki sposób wykorzystaliśmy czas lockdownu, aby zwiększyć zasięgi portalu i spełnić oczekiwania odbiorców?

Akademia Smaku Bosch to portal kulinarno-poradnikowy.  Formuła ta trwa już od sześciu lat i wciąż spełnia rolę żywego miejsca inspiracji – zarówno kulinarnych, jak i wnętrzarskich. Od samego początku jego założeniem było ciągłe edukowanie, zaskakiwanie i angażowanie użytkowników. Od 2019 roku, kiedy do treści kulinarnych, została dołączona część wnętrzarska, portal stał się pełnoetatowym hubem edukacyjnym z zakresu pokrywającego zastosowanie oferowanych sprzętów. Rok później, wraz z pojawieniem się pandemii, wyznaczyliśmy sobie cel, aby wykorzystać nietypową sytuację i dostarczyć użytkownikom treści, które będą dla nich ciekawe w kontekście lockdownu.

Nowa, pandemiczna rzeczywistość

Kwiecień 2020 – pełen lockdown i środek pandemii COVID-19 – w tym trudnym czasie, zanotowaliśmy najwyższe wzrosty w 5-letniej historii portalu! Jak udało się osiągnąć tak dobry wynik? Przez pierwsze 45 dni lockdownu, wypracowaliśmy strategię content marketingową, która zakładała skupienie na najczęściej wyszukiwanych treściach i odpowiedziach na popularne pytania. Wykorzystaliśmy treści dostępne już na portalu, ale w odświeżonej, czytelniejszej i atrakcyjniejszej formie wizualnej. Stworzyliśmy również nowy content, dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. Dzięki tym działaniom, pomimo ugruntowanej pozycji portalu, który istniał już od 5 lat, udało nam się zwiększyć ruch o blisko 57% (w 2020 r.), pozyskując tym samym nowych użytkowników oraz zwiększając organiczny ruch w serwisie.

Argumentacja jury konkursu Power of Content Marketing Awards oraz statuetka za realizację celów biznesowych i reakcję na zmianę postaw Klientów, bardzo nas cieszy, bo idealnie uwypukla sukces, który udało nam się wypracować w nowej, niełatwej rzeczywistości.

Akademia Smaku Bosch

Twórcy portalu o jego początkach i potencjale na przyszłość

O tym, co wyróżnia portal na rynku oraz jaki potencjał marketingowy w nim drzemie, opowiadają wybrani współtwórcy Akademii Smaku Bosch:

Sylwester Wrona – Chief Operating Officer, Insignia

W tej formie projekt trwa już sześć lat, a całość od 2013 roku. Osiągnął więc „gotowość szkolną”. Przez ten czas Akademia Smaku przeżyła wiele metamorfoz – zaczynała się od warsztatów z popularnymi wtedy blogerami kulinarnymi. Był też rok z serialem kulinarnym w telewizji oraz współpracowaliśmy z wieloma ciekawymi ambasadorami. Siłę systematycznie i szeroko budowanego wartościowego contentu odczuliśmy podczas wybuchu pandemii.

Z Akademią Smaku piekło chleb, przygotowywało pizzę bez drożdży czy zgłębiało się w rodzajach mąk, mnóstwo odbiorców! Progres projektu pokazuje, że wszelkie marzenia są uzasadnione. Cały czas badamy trendy, tendencje, systematycznie modyfikujemy i unowocześniamy projekt. Myślę, że dla marki Bosch ten projekt nadal będzie wiodącym działaniem, a internautom będzie w przyjazny sposób dostarczał potrzebnych rozwiązań.

Grzegorz Miłkowski ­– Chief Executive Officer, ContentHouse

W Akademii Smaku wyjątkowe jest to, że pracujemy w interdyscyplinarnym zespole, złożonym z ekspertów o różnych profilach zawodowych – od strategów, kreatywnych odpowiedzialnych za stronę wizualną konceptu, content managerów i redaktorów, specjalistów influencer marketingu, aż po osoby odpowiedzialne za performance marketing. Dzięki tej różnorodności, możemy robić modelowy content marketing, który prowadzi odbiorców i potencjalnych klientów marki Bosch przez cały lejek zakupowy, rozpoczynając od szerokiego kontekstu, aż do wyedukowania tych użytkowników, na temat konkretnych funkcji i produktów AGD marki Bosch.

To, co potwierdza, że ludzie realnie wykorzystują wiedzę z Akademii Smaku w swojej kuchni, to statystyki ruchu mobilnego. Aż 80% użytkowników korzysta z portalu na urządzeniach mobilnych, co oznacza, że ludzie po prostu gotują z Akademią Smaku i zabierają swoje urządzenia do kuchni, gdzie są w stanie wykorzystać tę wiedzę. W związku z tym, inwestując w content marketing, marka Bosch w ciągu kilku lat zbudowała efektywną platformę branded contentową pozwalającą edukować swoich obecnych i przyszłych klientów oraz w sposób miękki i nienachalny przekazywać im wiedzę na temat swoich produktów.

Joanna Kowieska
Joanna Kowieska
PR Manager

News

13 października 2021

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

12 maja 2020

Zuzanna Motaska

Zuzanna Motaska

Social Media Specialist

10 marca 2021

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer