Autentyczność i rozwój formatu Stories. Media społecznościowe w 2020 roku

Podsumowując rok 2019, eksperci zwrócili uwagę przede wszystkim na ukrycie polubień pod postami na Instagramie oraz rozwój formatu stories w wielu portalach społecznościowych. Trendy na nowy rok wskazała także nasza Social Media Manager, Monika Matysiak

Tekst pierwotnie ukazał się w serwisie PRoto.pl

Nowy rok, nowe spojrzenie na media społecznościowe! To jest ten czas, kiedy musimy zatrzymać się i pomyśleć o naszej grupie docelowej, zamiast pędzić na oślep za trendami.

Zastanówmy się, jak konsumują treści, gdzie spędzają najwięcej czasu i czego wymagają od nas nasi odbiorcy. Hurtowo produkowane treści w kanałach social media są już passe! W nadchodzącym roku powinniśmy postawić na oryginalność, jakość i autentyczność. Niezależnie od medium.

Facebook, który schodzi na drugi plan, wciąż próbuje stworzyć nowe miejsca do umieszczania formatów reklamowych. Nie możemy tego ignorować, a wręcz przeciwnie. Być może zakładka „Eksploruj” na Instagramie będzie świetnie konwertowała? Obserwujmy, testujmy, ale bądźmy również świadomi, że koszty reklam będą rosły.

Instagram, ukrywając polubienia, wystawia nas na próbę i zmusza do odpowiedzi na trudne pytania, jak wpłynie to na marki. Może to właśnie ten czas, kiedy wszyscy zrozumieją, że liczba serduszek pod zdjęciem nie jest wyznacznikiem „dobrej treści”?

Mamy za sobą rok wideo, a wszystko wskazuje na to, że przed nami rok dźwięku. Podcasty śmiało wkraczają na rynek, a dźwięki ASMR przyjemnie urozmaicają niejedną kampanię w mediach społecznościowych.

Monika Matysiak, Social Media Manager, INSIGNIA