Pekao –
Ale Akcja!


Wyzwanie
Bank Pekao chciał wyjść poza standardowy raport CSR i realnie pomóc szkołom – tym, w których brakuje nowoczesnego sprzętu sportowego, ale nie brakuje chęci i pasji do gry. Problem był jasny: niska aktywność fizyczna wśród dzieci to niepokojący trend, który wymaga konkretnych działań.
Realizacja
BIG IDEA
Bank za rogiem. Akcja na boisku.
Wizerunek banku jako instytucji bliskiej ludziom przestał być pustym sloganem. Zamieniliśmy go w konkretne działania, w które zaangażowało się ponad 10 000 dzieciaków z całej Polski.
Zorganizowaliśmy ogólnopolski konkurs dla szkół z nagrodami, które faktycznie robią różnicę. Zasady? Proste i otwarte na kreatywność. Uczniowie mieli stworzyć wideo pokazujące, jak „biorą życie za rogi” – zgodnie z filozofią banku. Format dowolny, liczyła się autentyczność i energia.

KAMPANIA
Stworzyliśmy kompletny ekosystem kampanii – od spotów pokazujących autentyczne emocje młodych sportowców, przez kreacje łączące branding banku z klimatem szkolnej sali gimnastycznej, po intuicyjną platformę konkursową. Całość została spięta komunikacyjnie z kampanią sponsoringową Polskiego Związku Koszykówki.
SPOTY
Głównym elementem kampanii były spoty– dynamiczne, emocjonalne i bliskie młodym odbiorcom. Autentyczna forma oraz nowoczesny montaż nadały im energii i wiarygodności.



BOLD IDEAS THAT MOVE. BOLD IDEAS THAT MOVE. BOLD IDEAS THAT MOVE.
BOLD IDEAS THAT MOVE. BOLD IDEAS THAT MOVE. BOLD IDEAS THAT MOVE.
WYNIKI
Zasięg i zaangażowanie:
886
szkół wzięło udział (7% wszystkich placówek w Polsce)
10 000
uczniów wystąpiło w konkursowych filmach
150 000
głosów od internautów
>97 mln
wyświetleń kampanii
>1000
organicznych wzmianek w social mediach
Wpływ na wizerunek marki:
+8%
wzrost postrzegania banku jako zaangażowanego społecznie
+55 pkt
w kategorii „zachęca do działania”
+43 pkt
w kategorii „rozumie współczesny świat”
PODSUMOWANIE
Akcja z sercem i realnym impaktem – takim, który zostaje na długo. Udowodniliśmy, że autentyczne zaangażowanie społeczne przekłada się nie tylko na lepszy sprzęt dla szkół, ale także na silniejszą więź między marką a jej odbiorcami.

