Dorota Urządza Mateusza

W 2019 roku odświeżyliśmy formułę portalu kulinarnego Akademia Smaku. Wspólnie z Dorotą Szelągowską zrobiliśmy generalny remont kuchni Mateusza Gesslera i przebiliśmy się na salony.

ZADANIE

Akademia Smaku to portal kulinarno-poradnikowy, będący jednym z głównych kanałów promocji marki Bosch Home. Medialną twarzą Akademii od wielu lat jest znany i lubiany szef kuchni - Mateusz Gessler. W 2019 roku zrobiliśmy generalny remont serwisu i powiększyliśmy go o sekcję wnętrzarską. Naszym celem było wsparcie sprzedaży sprzętów marki Bosch niezwiązanych z gotowaniem – m.in. lodówek, pralek i odkurzaczy.

Warsztaty

WYZWANIE

Jak pogodzić urządzanie wnętrz z gotowaniem?

Jak zaciekawić nowych odbiorców i jednocześnie nie stracić starych?

Jak zdobyć angażujący i dobry jakościowo content?

ROZWIĄZANIE

Postawiliśmy na influencer marketing. Wybraliśmy ambasadorów dla obu sekcji Akademii Smaku. Mateusz Gessler nadal odpowiadał za część kulinarną. Dołączyła do niego znana i lubiana projektantka wnętrz Dorota Szelągowska. Prywatnie jego znajoma.

Influencer

Naszą kampanię oparliśmy na wydarzeniach z prywatnego życia naszych gwiazd. Idealnie wykorzystaliśmy moment. Mateusz Gessler i Dorota Szelągowska właśnie zakupili nowe mieszkania i zabrali się za ich urządzanie…

Na początku roku stworzyliśmy w Akademii Smaku sekcję pokazującą krok po kroku proces urządzania kuchni Mateusza. Content był oparty na unikalnych treściach i materiałach video. Pokazaliśmy projekt Doroty i finalny efekt w domu u Mateusza. Dzięki interaktywnej mapie każdy mógł zajrzeć do domu szefa kuchni i podejrzeć zastosowane rozwiązania oraz wybrane sprzęty.

W kolejnym etapie Dorota urządziła siebie. W trakcie aktywacji podzieliła się z fanami projektem własnego mieszkania i pochwaliła się efektami. Było to wydarzenie bez precedensu i o akcji zrobiło się głośno.

Wszystkie działania promowaliśmy w kanałach naszych influencerów. Napisały o niej największe portale plotkarskie. Urządzanie Mateusza i Doroty obserwowało kilkaset tysięcy użytkowników.

SM

EFEKTY

Efekty? Razem z Dorotą i Mateuszem ogłosiliśmy światu powstanie nowej, lepszej Akademii Smaku. Angażujący, z życia wzięty content przyciągnął odbiorców i sprawił, że naturalnie przyjęli nowy, wnętrzarski dział serwisu.

Ponad 1 300 000 organicznego zasięgu.

Ponad 30 000 reakcji pod postami influencerów.

300% wzrost fanów marki Bosch na Instagramie

Blisko 35% wzrost ruchu w serwisie.

2 500 000 sesji w 2019 roku.

Blisko 5,5 % wzrostu średniej długości sesji.