Góralki

Góralki

Pełna obsługa mediów internetowych

Dla marki Góralki pracujemy jako internetowa agencja mediowa full service. Jesteśmy odpowiedzialni za planowanie, prowadzenie oraz optymalizację wszystkich kampanii w obszarze digital, a także za wsparcie strategiczne podczas realizacji szerszych działań w obszarze innych mediów.

Do tej pory przeprowadziliśmy wspólnie z zespołem marki Góralki trzy duże kampanie: dwie efektywnościowe wspierające loterię „Go! Góralki” oraz konkurs „Go! Po nagrody”, a także jedną wizerunkową komunikującą redesign opakowań i launch nowego smaku Góralki Peanut Butter.

Loteria „Go! Góralki”

Na wiosnę 2019 marka Góralki organizowała loterię pod hasłem „Go! Góralki”, której celem był wzrost świadomości marki i pozycjonowanie jej jako „love brandu”. Na zwycięzcę czekał w salonie Fiata nowy Mini, ale w trakcie trwania loterii do wygrania były także nagrody codzienne – pieniądze o wartości 100 zł oraz cotygodniowe – iPhone’y XS. Całość wspierana była w telewizji, Social Mediach, płatnych kanałach digital oraz BTL.

Jako agencja byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie LP oraz realizację kampanii w digitalu, której celem była maksymalizacja liczby zgłoszeń. Połączyliśmy siły z zespołem IT i zakodowaliśmy stronę tak, aby móc mierzyć maksymalną liczbę zdarzeń i na ich podstawie oceniać efektywność kampanii. Strategią naszego media planu było szerokie spektrum kanałów, grup docelowych i formatów reklamowych, które pozwoliły nam na optymalizację, dopasowanie kreacji do użytkowników i rezygnacje z nieefektywnych działań już po kilku dniach od startu.

Ze względu na warunek zakupowy, wymagany do wzięcia udziału w loterii, czynnikiem na który także zwracaliśmy uwagę była rola poszczególnych kanałów. Niektóre odpowiadały za rozpoczęcie ścieżki użytkownika, inne za wsparcie, a jeszcze inne za finalizację konwersji. Jednocześnie analizie stale podlegał finalny koszt kompletnej ścieżki pozyskania zgłoszenia. Dopiero na jego podstawie wprowadzane były zmiany w media planie i strategii optymalizacji kampanii.

Podsumowując, kampania stanowiła wyzwanie do optymalizacji, ale ze względu na dywersyfikację kanałów, targetów i formatów oraz dobrą współpracę z zespołem marketingowym Góralek, osiągnęliśmy założone wyniki. Po zakończeniu kampanii media plan miał zupełnie inny kształt niż przy starcie, ale o to właśnie chodzi – nie oferujemy media planu tylko wyniki!

Góralki

Konkurs „Go! Po nagrody”

Założeniem konkursu „Go! Po nagrody” był wzrost świadomości marki jako marki miejskiej, przynoszącej radość i optymizm, towarzyskiej. Regulamin przewidywał nagrodę główną – wycieczkę do Nowego Jorku dla dwóch osób oraz nagrody tygodnia w postaci hulajnóg elektrycznych i plecaków Vans wypełnionych wafelkami Góralki. Promocja konkursu realizowana była w Social Mediach, płatnych kanałach digital oraz BTL.

Jako team mediowy odpowiedzialni byliśmy za pełną obsługę efektywnościowej kampanii online, a więc przygotowanie strategii i media planu, integracje LP z narzędziami marketingowymi oraz konfigurację i optymalizację mediów. Podobnie jak w loterii zaproponowaliśmy szeroki wachlarz kreacji i targetów, aby mieć możliwość testowania i wyciągania wniosków. Głównie analizowaliśmy podatność danego segmentu grupy docelowej na kreacje, ponieważ zespół kreatywny przygotował oddzielną komunikację dla każdej z nagród.

Po dwóch tygodniach od rozpoczęcia kampanii pojawił się lockdown spowodowany rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa. Z jednej strony kolejki do supermarketów i ograniczenie zakupów spożywczych do niezbędnego minimum, z drugiej zaś widoczna u konsumentów rosnąca potrzeba sprawiania sobie i najbliższym tzw. małych przyjemności. Aby złapać równowagę między spadającą sprzedażą, a chęcią bycia zauważonym w szeregu naprawdę silnej konkurencji, zmodyfikowaliśmy strategię komunikacji i przemodelowaliśmy media plan. Wprowadzenie do kreacji i LP #zostańwdomu spotkało się z bardzo pozytywnymi reakcjami użytkowników. Mimo pandemii liczba zgłoszeń w konkursie rosła z tygodnia na tydzień.

Finalnie w konkursie nadesłano ponad 6 tysięcy zgłoszeń o nagrody tygodniowe i ponad 4 tysiące o nagrodę główną. Pomimo pandemii udało się zrealizować wszystkie założone KPI – zarówno te zasięgowe, jak i efektywnościowe.

Redesign opakowań / Launch nowego smaku – Peanut Butter

W połowie 2020 roku wafelki Góralki czekał redesign, czyli metamorfoza opakowań wszystkich smaków równoznaczna ze zmianą wizualizacji i pozycjonowania marki. Wprowadzono czerwony kod kolorystyczny z odpowiednimi akcentami smaku i zmieniono orientację graficzną na poziomą uwidaczniając logo. Odbiorcy mogą ją teraz postrzegać jako bardziej nowoczesną, podążającą za trendami, pozytywną, ale jednocześnie o niezmiennym pysznym smaku. Ponadto, w tym samym czasie, marka zaprezentowała konsumentom zupełnie nowy smak – peanut butter, gdzie połączenie wafelka, mlecznej czekolady i nadzienia o smaku masła orzechowego to totalna rozkosz!

Ze względu na podobny timing dystrybucyjny obu akcji ich kampanie reklamowe były prowadzone jednocześnie. Jako zespół mediowy agencji Insignia odpowiadaliśmy za wsparcie strategiczne, materiały graficzne oraz pełną realizację kampanii w obszarze digital. Celem launchu było dotarcie do jak największej liczby użytkowników z grupy docelowej, dlatego wyznaczyliśmy sobie trzy obszary działania, w ramach których analizowaliśmy liczbę unikalnych użytkowników, do której dotarł komunikat i sukcesywnie ją zwiększaliśmy. Do realizacji tego zadania najbardziej przysłużyło się stworzenie grup odbiorców, które nie nakładały się na siebie dając w kampanii efekt pełnego wypełnienia targetu. Drugim ważnym parametrem optymalizacji był CPUU, czyli koszt pozyskania użytkownika. Aby go zminimalizować już na starcie kampanii przygotowaliśmy szeroki wachlarz materiałów wideo, animacji i kreacji statycznych, a w tracie żonglowaliśmy nimi między targetami.

Redesign opakowań wafelków Góralki i wprowadzenie nowego smaku peanut butter były naszą pierwszą kampanią launchową dla tej marki. Założony przez klienta KPI zasięgowy został zrealizowany na poziomie ponad 200%, a sama kampania pozostawiła po sobie bardzo pozytywny wydźwięk patrząc na komentarze i wiadomości prywatne w Social Mediach.