Czy marketing jest kobietą? W czwartym #MotivationMonday inspirujemy do wykorzystania femvertisingu!

Jest jednym z niekwestionowanych trendów ostatnich lat. Mimo wieloletniej obecności w komunikacji marketingowej na świecie, w Polsce stawia dopiero pierwsze poważne kroki. W dzisiejszym #MotivationMonday czas na femvertising!

Zacznijmy od definicji. Femvertising to reklama wykorzystująca i eksponująca cechy, obrazy i treści, wzmacniające pozycję kobiet i dziewcząt w społeczeństwie. Termin nie należy do nowych – powstał już 2004 roku, a został wymyślony przez agencję SheKnowsMedia.

Z założenia, komunikacja femvertisingu, ma za zadanie przełamywać stereotypowy płciowe w kampaniach skierowanych do kobiet. Postawienie na ten rodzaj komunikacji to dla marek okazja, by zaprezentować się jako liberalne, w pełni egalitarne, odrzucające seksizm i uprzedmiotowienie kobiet. Wykorzystują „Femvertising”, aby pokazać konsumentom, że są bardziej świadome społecznie i starają się być wyznacznikiem równości i poszanowania praw kobiet – mówi nasz Strategic Media Planner, Szymon Krzysiak.

O tym, że komunikacja o zabarowieniu feministycznym może przynosić korzyści – zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe, przekonują realizowane od wielu lat w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej kampanie marek, takich jak Nike, Dove, czy Always.

Po kilku latach opóźnienia, femvertising zaczyna gościć także w ogólnopolskich kampaniach. Prezentujemy nasze ulubione przykłady:

  • kampania Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”

Celem kampanii było rozpoczęcie dyskusji na temat rosnącej współodpowiedzialności kobiet w życiu społecznym i gospodarczym. Bank zwracał uwagę na brak kobiet na polskich banknotach oraz inspirował do zmian wprowadzając karty płatnicze wizerunkiem znanych i wpływowych przedstawicielek płci pięknej. Kampanii towarzyszyła seria spotów video.

– Ta kampania to nowe podejście do komunikacji. Jako Bank zmieniającego się świata obserwujemy to, co dzieje się wokół nas i nie boimy się poruszać tematów ważnych społecznie – chcemy być marką adekwatną do współczesności. W naszej komunikacji będziemy skupiać się na tematach istotnych, prawdziwych i uniwersalnych – ważnych dla Polaków. Takim tematem, który pojawia się w naszej aktualnej kampanii jest bez wątpienia rosnąca rola kobiet w społeczeństwie – mówił dla serwisu PRnews.pl Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas

  • Always – #JakDziewczyna

Marka podpasek I wkładek higienicznych nad Wisłą odpaliła swoją edycję globalnej kampanii #LikeAGril. Jak czytamy w opisie, komunikacja ma wspierać dziewczyny w budowaniu pewności siebie i zmienić wydźwięk wyrażenia „jak dziewczyna”, aby oznaczało siłę, talent, charakter i wyjątkowość każdej młodej kobiety. Celem akcji jest też zwrócenie uwagi na spadek pewności siebie, który zdarza się w okresie dojrzewania

Do udziału zaproszono młode polskie influencerki – Natalię Lewandowską, Katalog, Julię Żugaj, Julitę Juchnowicz i Marlenę Sojkę.

  • Salomon – Time to play

Marka odzieży sportowej, w kampanii social mediowej, w przewrotny sposób zachęca kobiety do obalania stereotypów dotyczących ich funkcjonowania w środowisku survivalowym. Wykorzystane są tu popularne motywy i hasła znane z instagramowych hashtagów.

Znalezione obrazy dla zapytania: salomonwmn
Znalezione obrazy dla zapytania: salomonwmn
Znalezione obrazy dla zapytania: salomonwmn

Chcesz dowiedzieć się więcej o nowych trendach w marketingu? Sprawdź nasze poprzednie poniedziałkowe wpisy: