Insignia z Diamentem Forbesa 2022

Tuż przed weekendem majowym, zupełnie niespodziewanie przytrafił nam się wspaniały prezent – Diament Forbesa. Nagroda ciekawa, bo nie do końca branżowa. To dowód na to, że jesteśmy solidnym partnerem biznesowym i atrakcyjnym pracodawcą, co ogromnie cieszy!

Tym razem na podstawie corocznych sprawozdań finansowych przeanalizowano nasze dane od strony stricte biznesowej. Zaskoczenie jest tym większe, że nawet nie wiedzieliśmy, że bierzemy w nim udział. Tegoroczne Diamenty to już czternaste zestawienie przygotowane przez redakcję Forbes oraz globalnego dostawcę danych i analiz Dun & Bradstreet Poland. W zestawieniu znajdują się najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy w Polsce, które w ostatnich trzech latach najszybciej zwiększały swoją wartość.

Co i jak weryfikowano?

Weryfikowano te podmioty, które do KRS złożyły sprawozdanie finansowe za lata 2016–2020. Do rankingu Diamentów Forbesa weszły tylko firmy o dodatnim wyniku finansowym i o współczynniku ryzyka współpracy wyższym niż 4, ocenianym według ratingu Dun & Bradstreet Poland. Analitycy zastosowali w tym celu metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową.

Nagrodzone firmy podzielono na trzy kategorie według przychodów ze sprzedaży w ostatnim roku obrachunkowym – firmy małe od 5 do 50 mln zł, średnie od 50 do 250 mln zł, duże powyżej 250 mln zł. Rankingi ukazały się w podziale na poszczególne województwa.

Insignia z obrotem 15 mln w skali roku zalicza się do firm małych, sklasyfikowanych w województwie małopolskim. I tak na liście „Forbesa” w tym roku znalazło się 539 Diamentów z województwa małopolskiego, a z samego Krakowa i powiatu krakowskiego pochodzi aż 43 proc. małopolskich Diamentów.

Insignia zajmuje 44 miejsce listy firm z przychodami sprzedaży od 5 do 50 mln zł, co sprawia, że otwieramy stawkę w naszej kategorii. Warto podkreślić, że nie jesteśmy jedyną agencją reklamową wśród laureatów w Małopolsce.

Dlaczego Diament Forbesa tak nas cieszy?

Niespodziewane wyróżnienia zawsze dają najwięcej satysfakcji, jednak są one efektem dobrze wykonanej pracy często w bardzo długim czasie. Tak samo jest tym razem. Wyróżnienie jest efektem wieloletniego doskonalenia naszej oferty i zmian dokonanych w zespole. To efekt fantastycznej obsługi klienta, innowacyjnej oraz bardzo kreatywnej oferty i dotrzymywania składanych klientom obietnic. To właśnie dowożenie predykcji biznesowych serwowanych naszym klientom zbudowało naszą wiarygodność i silną rekomendację na rynku, czego efektem jest zdrowy i dynamicznie rosnący biznes.
Czy zatem czujemy się tak bardzo zaskoczeni tym wyróżnieniem? Nieskromnie powiem, że nie. I to cieszy najbardziej!

Co ta nagroda mówi o agencji?

Są dwa istotne wnioski z tego wyróżnienia. Po pierwsze dla dużych, ważnych dla nas partnerów często sprawdzanym i bardzo istotnym aspektem jest stabilność agencji. Nagroda pokazuje wyraźnie, że nasz biznes jest zdrowy, w dodatku stabilnie i dynamicznie z roku na rok rosnący. Można więc bezpiecznie wiązać się z nami na dłużej, bez ryzyka spadku parametru jakościowego, czy wystąpienia innych niespodziewanych problemów wpływających na biznes. Zaufali nam i pracują z nami długoterminowo naprawdę wymagający klienci, m.in. Pekao SA, McCormick, BSH, tołpa, Bielmar, Symfonia i wielu innych.
Długoterminowa i partnerska współpraca jest naszym celem i konsekwentnie taki rodzaj współpracy od lat budujemy z naszymi obecnymi klientami. Rzecz jasna, do takiej współpracy, przekonujemy również nowych klientów.

Dowodem na udaną współpracę z klientami jest m.in. wyróżnienie Ulubienica Klientów w badaniu Media&Marketing Polska – tutaj przeczytacie o nim więcej.

Drugim bardzo ważnym aspektem stabilności biznesowej jest nasza oferta na rynku pracy. Jesteśmy jedną z nielicznych agencji, która od ponad dekady nie poślizgnęła się nawet o jeden dzień z wypłatą pensji. Warto dodać, że również podczas pandemii nie tylko nie redukowaliśmy zatrudnienia, lecz właśnie w tym okresie odnotowaliśmy największe wzrosty.

O naszej pracy w pandemii dowiecie się więcej z tekstu #ZłyDobryRok 2020 w Insignia.

Właśnie dlatego uważam, że Insignia jest świetnym miejscem do pracy, nie tylko ze względu na stabilność agencji, lecz przede wszystkim na fantastyczny, doświadczony i skuteczny zespół, a co za tym unikalne kompetencje agencji, których nie sposób zdobyć w innych agencjach w Krakowie.

Na koniec gratuluję agencjom reklamowym, które znalazły się w rankingu Forbesa w województwie mazowieckim, bo jak wiadomo, w Warszawie stężenie agencji reklamowych na metr kwadratowy miasta jest największe. Tym bardziej gratuluję Diamentów!

Zapraszam do zapoznania się z pełną listą laureatów małopolskich – klik!

Robert Wieja
Robert Wieja
Managing Director

Prezes zarządu i współwłaściciel agencji Insignia, udziałowiec i wiceprezes w Content House oraz People More. Kręci go biznes, dlatego inwestuje w startupy i skupia się na zarządczej stronie agencji. W branży marketingu od ponad dwóch dekad. Docenia skuteczną, kreatywną komunikację nastawioną na cel. Analizuje, ulepsza i optymalizuje procesy w firmie.

Na co dzień przedsiębiorca, wielbiciel czerwonego wina i zapalony sportowiec. Energię do działania czerpie z treningów crossfitu, jazdy na rolkach i pływania. Prywatnie dumny ojciec.

News

10 marca 2021

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer

8 września 2020

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer