Klik klikowi nierówny – aktywność, ruch czy lead? Sprawdź co warto wybrać w kampanii w serwisie Facebook.

Zapewne wielu z Was jest świeżo po obejrzeniu dokumentu Social Dilemma na Netflixie. Jednak zanim wyrzucimy wszystkie społecznościowe aplikacje ze swoich smartfonów skorzystajmy z narzędzi, które pomogą osiągnąć nasze cele marketingowe. Sprawdźmy jakimi sposobami mogą dotrzeć do targetu reklamodawcy w kampaniach mediowych i na co zwrócić uwagę w prowadzeniu swojej komunikacji z użytkownikami w serwisie Facebook.

Każdy z nas dobrze wie, jak wyglądają reklamy na wall’u króla serwisów społecznościowych. Facebook daje reklamodawcom naprawdę duże spektrum metod promocji oraz formatów.

Możliwości jest wiele, a promocja posta, przekierowanie ruchu czy pozyskanie lead’a to tylko wybrane i najbardziej znane rozwiązania reklamowe w serwisie. Które z nich wybrać do swojej kampanii? Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź: To zależy 😊 Musisz wiedzieć jaki jest cel marketingowy twoich działań, co chcesz osiągnąć naszą promocją i na czym chcesz się skupić nam w prowadzonej komunikacji. Jeśli ciężko ci się zdecydować przyjrzyj się bliżej trzem topowym możliwościom reklamowym na Facebook’u.

Promocja posta to idealne rozwiązanie, jeśli chcemy zaangażować użytkowników w obrębie serwisu i przede wszystkim zwiększyć zasięg. Nie od dziś wiadomo, że zasięg organiczny postów w serwisie Facebook spada, gdyż algorytm Edge Rank dopasowuje treści do zainteresowań użytkowników i bez dodatkowego wsparcia nie jest możliwe dotarcie do wszystkich fanów z fanpage’a. Jeśli w ostatnim czasie użytkownik nie podejmował działania z fanpagem jest to bardziej niż pewne, że nie zobaczy naszego posta. Dlatego  promowanie postów daje skuteczne dotarcie i interakcję z użytkownikiem poprzez reakcje, komentarze i inne aktywności, a przede wszystkim zwiększa zasięg.


Jeśli twoim celem marketingowym w kampanii jest przekierownie ruchu z serwisu Facebook do witryny lub aplikacji skorzystaj z celu działania jakim jest Ruch. Wówczas twoja publikacja musi być podlinkowanym darkpostem, gdyż wtedy cała przekieruje użytkownika na wybrany LP. Dzięki podpiętym UTM-om możemy analizować jakość ruchu w Google Analytics i optymalizować kampanię. Czasem nawet niewielka zmiana w treści lub grafice potrafi zdziałać cuda – jednak pamiętaj każda edycja darkposta sprawia, że wszystkie zdobyte polubienia i komentarze w obrębie reklamy znikają – staje się zupełnie nową reklamą.

Jeśli Twoim celem nie jest zwiększanie zasięgu i zaangażowania ani przekierowanie ruchu, a pozyskanie leadów to Facebook ma dla Ciebie rozwiązanie, którym jest właśnie pozyskanie kontaktów.
Tak prowadzona kampania ma za zadanie pozyskania od użytkownika adresu mailowego, którego użytkownik nawet nie musi wpisywać. Za jego zgodą Facebook automatycznie wypełnia dane mailowe. Ryzyko literówki w podanym adresie jest zerowe, a my pozyskujemy użytkownika zainteresowanego naszą ofertą, który wyraża zgodę na przekazanie kontaktu do siebie. Formatem reklamowym w tym przypadku jest formularz, który najpierw wyświetla się jako darkpost – dopiero po kliknięciu przechodzimy do dalszych kroków jego uzupełniania.

Wszystkie te trzy cele łączy jeszcze jeden bardzo ważny element sukcesu kampanii – targetowanie. Odpowiednie kierowanie reklamy do interesujących nas użytkowników to nie lada wyzwanie, jednak serwis udostępnia wachlarz zainteresowań, polubień i wykluczeń. Umiejętnie dobrane targetowanie to gwarancja dotarcia do najbardziej zainteresowanych naszą ofertą użytkowników oraz potencjalnych klientów. Jednak targetowanie to kolejna składowa, która wpływa na koszt kliku.

Każdy mediowiec wie, że odpowiedź na pytanie „ile kosztuje klik w serwisie Facebook” nie jest jednoznaczna i zależy od bardzo wielu czynników. Klik klikowi jest zwyczajnie nierówny, gdyż format, cel marketingowy oraz targetowanie wpływają na ostateczny koszt kliku wykonanego przez użytkownika. Dlatego sposób w jaki prowadzimy kampanię w serwisie Facebook powinien zawsze wychodzić od naszego celu marketingowego.

Marlena Litwin
Marlena Litwin
Senior Media Planner

W branży od ponad 10 lat, doświadczenie w kampaniach digitalowych oraz w mediach tradycyjnych.
W Insignii zajmuje się planowaniem i prowadzeniem kampanii digitalowych oraz realizacją kampanii w Google Ads oraz Facebook Ads.
Realizowała kampanie dla marek: tołpa, Bosch, Siemens, Paradyż i Cukier Królewski.

Projekty

Browar Kleparz Zobacz case study
Dorota Urządza Mateusza Zobacz case study
Robert Bosch Zrozumieć IoT Zobacz case study