Ku pokrzepieniu, czyli o markach, które niosą pomoc seniorom!

Świat się zatrzymał, a wraz z nim gospodarka i potrzeby konsumentów. Wśród nas są jednak osoby, których znak STOP dotknął szczególnie. Ich mały, osobisty świat najpierw stanął w bezruchu, a następnie wywrócił się do góry nogami. Mowa o osobach 60+, które w czasach epidemii są szczególnie narażone i wymagają ponadprzeciętnych rozwiązań. Nie znamy recepty, która pomoże nam wyjść z epidemicznego letargu, ale znamy marki, które wychodzą naprzeciw tym najbardziej potrzebującym – seniorom, bo to o nich dzisiaj będzie mowa. 

Czas na… pomaganie!

Sieć sklepów Biedronka, jako jedna z pierwszych podjęła szczególne kroki, które powinny wychodzić naprzeciw potrzebom klientów trzeciego wieku oraz zapewnić im bezpieczeństwo. Dyskont wprowadza szereg udogodnień, które mają uchronić tych najbardziej zagrożonych. Wciela się również w rolę łącznika między potrzebującymi a wolontariuszami. We wszystkich sklepach umieszczono dedykowane skrzynki z formularzami gotowymi do wypełnienia. Senior pozbawiony możliwości skorzystania z pomocy najbliższych może sięgnąć po pomoc tak zwanych ,,Biedronkowych wolontariuszy”, którzy chętnie dostarczą zakupy do domu. Ponadto sieć sklepów umożliwia również płatność za zakupy dopiero w momencie ich dostarczenia. Jeszcze nim w życie weszły regulacje dotyczące wprowadzenia odgórnych godzin dla seniorów, Biedronka zadecydowała o pierwszeństwie wejścia osób 65+ w pierwszych 60 minutach od otwarcia. Osoby starsze otrzymały także pierwszeństwo obsługi przy kasach, a także pierwszeństwo obsługi przy kasie na każdą prośbę osoby starszej. Wszystko pod hasłem: Czas na pomaganie seniorom 65+.

Zamieńmy „mogę” w „pomogę”

Zamieńmy „mogę” w „pomogę”. Są wśród nas osoby starsze, którym niezwykle trudno jest teraz robić zakupy. Ale są też osoby gotowe, by pomagać innym. W ramach biedronkowej akcji „Czas na pomaganie Seniorom 65+” chcemy połączyć potrzebujących z pomagającymi w robieniu zakupów – zgłoście się, a my skontaktujemy Was ze sobą. Zapraszamy do wspólnej akcji pomagania!Seniorzy i chętni do pomocy wolontariusze mogą się zgłosić do akcji na trzy sposoby:- Zostawiając wypełniony formularz w sklepie,- Dzwoniąc na nr (22) 205 33 00,- Przez stronę: www.biedronka.pl.

Publiée par Biedronka sur Mardi 24 mars 2020

Branże, które zaopatrują nas w rzeczy niezbędne do życia, a także dostosowują się do aktualnych warunków z pewnością wyjdą obronną ręką z konsumpcyjnej stagnacji.

#NajlepszeJestBlisko

Czasami jednak trzeba zasiać ziarenko, czyli o pomyśle w królewskim stylu, a mianowicie ,,Najlepsze jest blisko’’ i brakującym składniku. Marka Cukier Królewski roztacza przed swoimi użytkownikami pytanie o to, czego będzie nam brakować podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych. Dodatkowo podkreśla, że my – Polacy jesteśmy zaradni i jako naród nie lubimy się poddawać. Przy pomocy zaangażowanych Influencerów wskazuje #BrakującySkładnik Wielkanocy, motywuje do dbania o bliskie relacje, zwłaszcza o osoby starsze.

Co więcej, zachęca do kultywowania tradycji rodzinnych, a przede wszystkim do mówienia o uczuciach, okazywaniu ciepła i pamiętania o tych, których w tym roku zabraknie przy Wielkanocnym stole – głównie z powodu kwarantanny. Dlatego wspólnie z Cukrem Królewskim upieczmy ciasto według rodzinnej receptury Babci, zadzwońmy do Dziadków, zaparzmy w imbryku herbatę i zasiądźmy razem, choć na odległość do stołu, bo jak komunikuje Cukier Królewski: #NajlepszeJestBlisko. 

Czym jest #BrakującySkładnik nadchodzących świąt wielkanocnych? Spotkaniami z najbliższymi, tradycyjnymi wypiekami…

Publiée par Cukier Królewski – Życie jest słodkie sur Vendredi 3 avril 2020

Marka w swojej komunikacji nawiązuje do budowania domowych relacji, skłania do refleksji oraz zachęca do wspólnego pieczenia, a nade wszystko do spędzania czasu. Chce również osłodzić nerwowe dni, które upływają nam pod znakiem kwarantanny w domowym zaciszu. Dlatego na swoich kanałach social media publikuje różnorodne przepisy, które najlepiej smakują, gdy do pracy nad wypiekami angażują się również inni domownicy! Polecam spróbować. 😉

 #NieZostawiamCzytelnika

,, – Wiesia? – obecna!

– Dzień dobry! – Ooo, dzień dobry Krysia”

Od sprawdzenia listy obecności rozpoczynają się zajęcia online dla seniorów, prowadzone przez Kazimierz Szurma – bibliotekarza, który został odprawiony do pracy zdalnej na czas zamknięcia bibliotek. Internetowe wykłady spotkały się z dużym entuzjazmem i zgromadziły 24-osobową grupę podczas pierwszej wideokonferencji. W ramach prowadzonych lekcji można poszerzyć kompetencje z zakresu obsługi komputera, nauczyć się nowego języka oraz poznać podstawy animacji.

Okres przymusowej kwarantanny to najlepszy moment dla marek, które mogą przedstawić sposoby na zagospodarowanie wolnego czasu swoich klientów. Dzisiaj osoby starsze chcą jak najdłużej pozostać aktywne i dobrze spożytkować wolne chwile na emeryturze – warto to wykorzystać!

Kwarantanna – idealny czas na edukację

To my decydujemy o tym, w jaki sposób spożytkujemy okres kwarantanny. PZU stawia na edukację, bo wolny czas sprzyja zdobywaniu nowych umiejętności. Jak powszechnie wiadomo, na naukę nigdy nie jest za późno! „ Działamy zdalnie, ale blisko Ciebie ” to hasło nowej kampanii, w której przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe zachęca klientów do nawiązywania kontaktu za pomocą serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej mojePZU, dzięki którym wiele spraw można załatwić bez wychodzenia z domu, szybko i wygodnie, jednocześnie unikając sytuacji, które mogłyby narazić pracowników i klientów.

Podobną taktykę przyjmują również instytucje bankowe, które w mediach społecznościowych oraz na swoich stronach internetowych nawołują do edukowania starszych osób. W ramach akcji #zostanwdomu zachęcają one starsze osoby do pozostania w swoich domostwach i mieszkaniach. Apel kierują głównie do osób młodych, aby pomogły swoim Dziadkom w załatwianiu spraw bankowych z pomocą Internetu. Banki dostrzegają szanse na zmienienie nawyków wśród swoich starszych klientów, a przede wszystkim reagują skutecznie na wymuszoną na nas sytuację.

Seniorze, zostań w domu!

Dużą popularnością cieszy się ponadto akcja „Seniorze, zostań w domu”, w którą zaangażowało się Geriatryczne Centrum Medyczne. Celem kampanii jest pomoc osobom starszym w załatwieniu spraw wymagających wyjścia z domu oraz w zrobieniu zakupów podczas trwania pandemii COVID-19. Podobną pomoc dla osób starszych oferuje również miasto Bydgoszcz. Dzięki wsparciu MediaSystem i Deligoo, uruchomiono nową infolinię oraz specjalną aplikację dla wolontariuszy, którzy robią zakupy i dostarczają je pod wskazany adres. Taka forma pomocy jest oczywiście bezpłatna i przysługuje osobom powyżej 60 roku życia, które samodzielnie zmagają się z trudnościami prowadzenia gospodarstwa domowego.

W czasie pandemii idylliczną wizją z przyszłości przestaje być opcja zdalnych zakupów w galerii handlowej. Nic bardziej mylnego! Centrum Handlowe Malta w Poznaniu świadczy tak zwaną usługę osobistego asystenta, którego zadaniem jest dostarczyć podstawowe produkty osobom, które ukończyły 60 lat. Wszystko po to, aby skłonić seniorów do dbania o swoje zdrowie i pozostanie w domach.

Dodatkowo Centrum Inicjatyw Senioralnych zachęca wszystkich, szczególnie swoich kolegów i koleżanki, do pozostania w swoich miejscach zamieszkania.

Aktywność fizyczna dla każdego!

Wiemy już, że seniorzy, to grupa osób, która szczególnie narażona jest na zarażenie koronawirusem, dlatego powinni bez wyjątku pozostać w domach. Czy jednak oznacza to, że mogą zupełnie zrezygnować z ruchu? Na straży ich aktywności stanęło Ministerstwo Zdrowia i samorząd fizjoterapeutów, którzy wspólnie przygotowali program profilaktyczny: ,,Aktywny senior w domu”. Na specjalnej stronie internetowej oraz w serwisie MZ na Youtube starsze osoby mogą codziennie odnajdywać sporą dawkę sportowych emocji, serwowaną w formie bezpiecznych ćwiczeń. Muszą również zadbać o odpowiedni dresscode, ponieważ wygodne buty i ubiór, który nie krępuje ruchów, to klucz do poprawnie wykonanych ćwiczeń.

Rozmowy, które podnoszą na duchu

Kiedy marki próbują zaspokoić podstawowe potrzeby, „szlachetni wolontariusze’’ dbają o te dotyczące relacji społecznych i więzi. W czasach pandemii samotność i wykluczenie ze wzmożoną siłą dotyka seniorów. Dlatego Szlachetna Paczka uruchomiła projekt: „Dobre słowa – telefon dla seniorów”, w ramach którego osoby starsze i samotne usłyszą słowa otuchy i wsparcia. To linia, która służy miłej wymianie zdań, niekończącym się rozmowom o pogodzie i wspomnieniach, które, choć na chwile pozwalają zapomnieć o trwającej epidemii.

Nie sposób wypisać wszystkich inicjatyw, organizacji czy firm, które wspierają seniorów, a także podejmują działania na rzecz promowania kampanii #zostanwdomu. Kiedy na szali staje zdrowie i życie drugiego człowieka, należy podejmować wyłącznie społecznie odpowiedzialne decyzje i, na szczęście, wiele marek na takie się decyduje.

Wspomniane powyżej akcje stanowią przykład działań, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby swoich klientów w oparciu o bieżącą sytuację. A edukowanie, dostosowywanie godzin pracy oraz stron internetowych z myślą o najbardziej zagrożonych z pewnością należy do nich.

Czy zatem można jednogłośnie stwierdzić, że świat żyje w internecie?

Jest takie miejsce, którego zamknięcie granic nie dotyczy – to internet .  W czasach gdy firmy, niezależnie od swojej wielkości, stawiają czoła kryzysowi, sieć staje się pewnego rodzaju remedium na wszelkie bolączki przedsiębiorców. I to nawet w branżach i dziedzinach zwykle zupełnie oddalonych od internetu.

Pokaz włoskiego mistrza krawiectwa Giorgio Armaniego odbył się bez obecności szerszej publiczności. Zaproszono jedynie modelki oraz reporterów, którzy transmitowali pokaz na cały świat online. Do Internetu uciekają niemalże wszyscy. Przykład? Muzea, prywatne koncerty, lekcje i wykłady streamingowe, czy też tutoriale edukujące seniorów z korzystania z Internetu. W tym miejscu nie mogę również nie wspomnieć o aplikacjach, mających pomóc w samodzielnym zdiagnozowaniu objawów ewentualnego zarażenia koronawirusem. Znajdziemy też takie, które mają za zadanie wyszukać w okolicy dostępnego lekarza oraz informować o przewidzianym czasie oczekiwania.

Internet to również miejsce organizowania zbiórek na rzecz walki z epidemią. Taką akcję podjęła m.in. modelka Chiara Ferragni, która ze swoim mężem zebrała 3,5 miliona euro.  

Internauci, którzy wcześniej swój wolny czas poświęcali na weekendowe wyjazdy, górskie wspinaczki lub długie spacery, teraz, ograniczeni są do konsumowania wyłącznie treści, które pojawiają się w sieci. To bardzo ważne, aby marki właśnie w tym niełatwym czasie wychodziły naprzeciw swoim klientom. Decyzje, które teraz podejmą, obraz, który teraz wykreują, przełożą się na decyzje zakupowe oraz przywiązanie klienta do marki, które z pewnością zaprocentuje w późniejszym czasie.

Czas przymusowej kwarantanny może być przyjemny i wartościowy. Z pomocą wielu brandów możemy zdobywać nowe umiejętności, kształtować nawyki oraz przekazywać zdobytą wiedzę osobom starszym, które potrzebują naszego wsparcia. Przedstawmy tajniki bankowości internetowej i pokażmy, że wiele spraw można załatwiać bez wychodzenia z domu i co najważniejsze – ze swojego fotela, który zapewnia największy komfort oraz wygodę. Wspólnie z Cukrem Królewskim pokonujmy bariery i zachęcajmy innych do tego samego. Mam nadzieję, że działania, które podejmują marki, będą również pewnego rodzaju impulsem dla młodego pokolenia i zaszczepią w nich chęć edukowania rodziców czy dziadków. Tym samym udowodniając starszym, że Internet to skarbnica wiedzy, która stwarza mnóstwo możliwości. Sposobność podjęcia kontaktu ,,face to face’’, to jedna z głównych zalet bycia online, czego najlepszym dowodem są internetowe zajęcia, prowadzone przez bibliotekarza z Bolesławca. To przykład, który powinien stanowić inspirację dla każdego z nas!

Wierzę, że nowe umiejętności zdobyte w tym okresie, zaowocują nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym.

Ufam również, że seniorzy dobrze odnajdą się w wirtualnym załatwianiu spraw, a przede wszystkim, że okres kwarantanny zapewni im bezpieczeństwo oraz pozwoli wypracować dobre nawyki – a my pomożemy im w tym najlepiej, jak potrafimy. Trzymam kciuki!

Katarzyna Mazur
Katarzyna Mazur
Social Media Specialist

Mazur z branżą związana jest od 2015 roku. Jej portfolio uzupełniają klienci wywodzący się głównie z sektora usług beauty, w tym: Bielenda, Cliniqmed, Topestetic, Neness czy KASPA. Realizowała działania z zakresu obsługi social media, jak również współpracowała przy realizacji sesji produktowych. Obecnie Kasia wchodzi w skład dedykowanego zespołu dla klienta Alior Bank.

Prywatnie pogłębia wiedzę z zakresu renowacji, interesuje się wnętrzami, a jej mieszkanie – jak sama mówi – wypełniają antyki o bogatej przeszłości. Jej pasją jest fotografia. Kocha podróże. Jej najbliższy cel podróżniczy to Afryka.

News

15 kwietnia 2020

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

1 kwietnia 2020

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

24 marca 2020

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer