Pfleiderer Polska przechodzi rebranding i zmienia się w WOODECO

Pfleiderer Polska, producent materiałów drewnopochodnych, zmienił nazwę na WOODECO. W wyniku przetargu firma wybrała agencję Insignia, która odpowiada całościowo za rebranding i wprowadzenie nowej marki na rynek. Jest ona również autorem nowego claimu firmy: „Jakość oparta na zaufaniu”. Proces rebrandingu wystartował w lipcu, komunikacja mediowa planowana jest na jesień. Celem projektu jest stworzenie i wprowadzenie na rynek nowej marki Woodeco, która właśnie zastępuje dawną, czyli Pfleiderer Polska.

Powodem jest zmiana właścicielskia spółki Pfleiderer Polska oraz jej spółek zależnych:
Pfleiderer Grajewo, Pfleiderer MDF Grajewo, Pfleiderer Wieruszów, Jura Polska oraz PFL Recycling. 9 kwietnia jest datą transakcji pomiędzy Pfleiderer Group a nowym właścicielem Breticontic Investments Sp. z o.o.

Breticontic Investments Sp. z o.o. to konsorcjum składające się z prywatnego inwestora branżowego: Bogdana i Elżbiety Kaczmarków, właścicieli czołowych środkowoeuropejskich producentów wysokiej jakości mebli i materaców oraz inwestora finansowego funduszu Innova Capital. Obydwaj inwestorzy dostrzegają niepodważalny dorobek Pfleiderer Polska i w przyszłości zamierzają położyć nacisk na stałą poprawę pozycji konkurencyjnej Spółki. Konsorcjum jest głęboko przekonane, że dostarczanie wysokiej jakości produktów, inwestowanie w najnowocześniejsze technologie i poszerzanie możliwości produkcyjnych zapewni Spółce jeszcze większy sukces w przyszłości. Przed przejęciem kilka miesięcy temu przez nowego właściciela Pfleiderer Polska należał do międzynarodowej grupy Pfleiderer.

Grupą docelową Woodeco jest sieć partnerska, klienci przemysłowi, stolarze, architekci wnętrz oraz projektanci; przy procesie rebrandigu komunikacja kierowana jest także do pracowników firmy oraz inwestorów.

Agencja Insignia była odpowiedzialna za opracowanie całościowej strategii dla nowej marki. Proces koncepcyjny został poprzedzony badaniami jakościowymi oraz warsztatami wewnątrz organizacji, zorganizowanymi przez Woodeco. Poza stworzeniem strategii marki, Insignia jest również odpowiedzialna za kompleksowy rebranding wizualny, począwszy od zaprojektowania nowego logo, kolorystyki marki, stworzenia całościowego brandbooka, na master KV kończąc. Agencja jest również autorem nowego claimu firmy: „Jakość oparta na zaufaniu”.

Zanim zdefiniowaliśmy nową strategię, przeprowadziliśmy nie tylko analizę rynku i trendów, ale też pogłębione badania jakościowe, odpytując kluczowe grupy docelowe, jak chcieliby widzieć nową markę i jak jesteśmy postrzegani w tej chwili. We wszystkich tych badaniach bardzo mocno podkreślane było partnerstwo, z czego jesteśmy bardzo dumni i tego fundamentu nie zamierzamy zmieniać, nową markę budujemy na nim. Stąd między innymi claim firmy odwołujący się do zaufania – mówi Jakub Wołodko, dyrektor marketingu Woodeco.  Agencję Insignia wybraliśmy do projektu rebrandingu przede wszystkim dlatego, że przekonało nas holistyczne podejście, jakie zaproponowała, szerokie kompetencje oraz mocne strategiczne podparcie dla proponowanych działań i rozwiązań – dodaje.

Launch marki WOODECO to jeden z największych projektów marketingowych w branży drewnopochodnej na przestrzeni wielu ostatnich lat. Gruntowna zmiana dotyczy wszak jednego z liderów rynkowych. Dlatego podeszliśmy do tego projektu bardzo kompleksowo, wykorzystujemy zasoby i kompetencje wielu działów, przez dział strategiczny, mediowy, kreatywny, a na dziale Social Mediów i influencer marketingu kończąc 

– dodaje Sylwester Wrona, dyrektor zarządzający agencji Insignia.

Projekt rebrandingu ruszył w lipcu, oficjalna premiera nowej na rynku marki WOODECO miała miejsce podczas eventu online zorganizowanego przez agencję Insignia, we współpracy z agencją Blue Experience – event skierowany był do dostawców i partnerów.

Obecnie Insignia pracuje nad kolejnymi etapami rebrandingu, w tym m.in. nad kampaniami mediowymi, planowanymi na jesień.

Szymon Krzysiak
Szymon Krzysiak
Growth Business Manager

Od 15 lat obecny w branży marketingu i reklamy. Odpowiada za wzrost agencji, pozyskiwanie klientów oraz koordynację działań PR.