Poniedziałkowa motywacja od Szymona Krzysiaka. Odcinek 2 – ASMR

Kolejny poniedziałek i kolejny odcinek naszego cyklu #MotivationMonday na InstaStory i naszym blogu. Dziś w cotygodniowej porcji inspiracji przygotowanych przez naszego Senior Strategic Plannera – trend ASMR.

Autonomous sensory meridian response – to jeden z najgorętszych tematów w branży marketingowej. Czm jest ASMR i dlaczego już dziś warto go wykorzystać w swoich kreacjach?

To zjawisko przyjemnego mrowienia w okolicach głowy, szyi i innych obszarach ludzkiego ciała. Wywołuje je kombinacja bodźców zewnętrznych, z którymi w interakcje wchodzą nasze zmysły wzorku, słuchu, dotyku i węchu. W praktyce to skrobanie, szuranie, monotonne szumiące dźwięki, efekty wizualne, a także muśnięcia i delikatny dotyk – w połączeniu wywołujące efekt głębokiej relaksu.

ASMR od miesięcy cieszy się wielką popularnością w mediach społecznościowych. To tu publikują tzw. artyści ASMR. Tylko pod instagramowym hashtagiem #ASMR znaleźć można ponad 8 000 000 postów. Produkcji nie brakuje także na Youtube.

Takiego trendu nie pomija także branża marketingowa. Prezentujemy Wam subiektywne zestawienie najciekawszych case’ów kampanii realizowanych przy wykorzystaniu ASMR:

  1. IKEA – Potwory spod kanapy

W ramach kampanii, marka zaprosiła do udziału Grupę Filmową Darwin. Wykorzystano tu uspokajający wpływ dźwięków generowanych przez produkty szwedzkiego producenta mebli – drgań, szelestów i stuków. Produkcja została wyróżniona w konkursie MIXX Awards 2018.

  • Lusette – Relaks wieczorową porą

Kampania producenta wafelków została zrealizowana we współpracy ze znanym ASMR-owym kanałem, Relaks Wieczorową Porą. Seria filmików prezentuje kompilację dźwięków i obrazów, na których obserwujemy dotykanie czekolady, chrupanie, szuranie etykietą czy kruszenie wafelków. Mniam!

  • LIDL na InstaStory

Swoją kampanię ASMR-ową jesienią 2019 roku uruchomiła sieć dyskontów LIDL. W krótkich, codziennych formatach na InstaStory, zdecydowano się połączyć promocję produktów marek własnych, poprzez pobudzanie zmysłów słuchu i wzroku.  


Jeśli podoba Wam się nasz cykl – śledźcie treści, publikowane na blogu co tydzień w poniedziałek. Motywację na początku miesiąca śledzić można także na naszym InstaStory i w relacjach na Facebooku.

Słyszeliście już o WABI-SABI? Sprawdźcie pierwszy odcinek naszego cyklu TUTAJ