Przetarg i kampania dla TEEKANNE w Europie Środkowo-Wschodniej

Właśnie wystartowała nasza międzynarodowa kampania dla marki TEEKANNE pod hasłem „I feel fruits”! Odpowiadamy za kreację oraz nadzór kreatywny i produkcyjny spotów, które są emitowane na pięciu wschodnio-europejskich rynkach. Realizacja tych działań to efekt wygranego przetargu, przeprowadzonego przez zorganizowanym przez austriacką centralę TEEKANNE dla ich wschodnioeuropejskiego biznesu. Insignia była jedyną polską agencją, która została do niego zaproszona.

– Cieszymy się, że udało nam się pozyskać ekspertów reklamy do stworzenia naszej nowej kampanii na Europę Środkowo-Wschodnią. TEEKANNE jest światowym liderem w produkcji herbat owocowych i ziołowych, ale nadal chcemy zwiększać świadomość naszej marki w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. INSIGNIA stworzyła dla nas nową kampanię, która odzwierciedla naszą kluczową cechę produktu – najlepszy smak, który sprawia, że czujesz się dobrzemówi Elke Kickinger, Head of Marketing Department Europy Środkowej i Wschodniej, TEEKANNE Austria.

Spoty marki TEEKANNE powstały w trzech wersjach 15, 10 i 6-sekundowej i są emitowane na rynkach pięciu państw Europy Środkowo-Wschodniej – w Serbii, Słowenii, Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. 

– Insignia była jedyną polską agencją, zaproszoną do przetargu TEEKANNE. Udało nam się wyprzedzić agencje z Czech i Austrii. Nasza wygrana, ze względu na skalę, cieszy więc podwójnie! Jednocześnie jesteśmy pierwszą polską agencją, która zrobiła międzynarodową kampanię dla marki, dlatego zaufanie ze strony klienta, jest dla nas naprawdę wielkim wyróżnieniem! komentuje Maria Trojanowska, Senior Account Manager, Insignia.

Hymn na cześć owoców

TEEKANNE to jedna z najbardziej owocowych herbat na rynku. Naszym zadaniem było opracowanie konceptu, który tą owocowość podkreśli. Tak powstała big idea: I feel fruits!, czyli hymn na cześć mocno owocowego smaku TEEKANNE. Zabawne zachwyty nad owocowością herbaty wyśpiewywane są w spocie przez czajniczek, który po raz pierwszy styka się ze smakiem TEEKANNE. Zobaczcie sami!

– Bohaterem naszej nowej kampanii jest czajnik – który jest niemieckim odpowiednikiem słowa TEEKANNE – nasz główny symbol marki. Naszą ambicją jest najlepszy smak, ale cieszymy się również z tego, że możemy sprawiać ludziom radość! Nie tylko poprzez różnorodność naszych herbat, ale również dzięki nowemu spotowi – komentuje Elke Kickinger, Head of Marketing Department Europy Środkowej i Wschodniej, TEEKANE Austia.

– Naszym głównym założeniem było zwizualizowanie prawdziwie owocowego smaku TEEKANNE, dlatego zdecydowaliśmy się na shootowanie prawdziwych owoców. Dla uzyskania szlachetnego efektu animacji wybraliśmy technikę realnego rejestrowania wszystkich elementów w ruchu, a następnie łączenia odpowiednich warstw na etapie animacji komputerowej. Dzięki temu mieliśmy pełną kontrolę nad poszczególnymi częściami filmu, a nasza wizja mogła zostać zrealizowana w najmniejszych szczegółach. Zależało nam także na jakości i realności części animacyjnej, by ta przystawała do partii real action, wieńczącej filmdodaje Julia Chowaniec, Senior Copywriter, Insignia.

Pierwsze skrzypce gra… muzyka!

W naszej kampanii postawiliśmy na mocny, charakterny motyw muzyczny, któremu podporządkowane zostały wszystkie środki wyrazu. Dynamiczna, taneczna animacja, zabawna pieśń ożywionego czajniczka, musicalowy lip sync aktorki w części real action i wpadający w ucho jingiel, to tylko kilka elementów, które trudno zapomnieć już po pierwszym obejrzeniu reklamy TEEKANNE.

– Głównym bohaterem całej marki TEEKANNE jest charakterystyczny czajniczek, dlatego to właśnie jemu chcieliśmy w naszej kampanii oddać…głos. I jest to głos donośny i bardzo funkowy. Wiedzieliśmy, że muzyka będzie ważnym elementem tej reklamy, więc wszystko się tutaj kręci wokół niej. Czajniczek śpiewa, łyżki tańczą, a herbata wybornie smakuje, sprawiając, że wszystko tutaj „feels fruits” – mówi Łukasz Skalik, Creative Director, Insignia.

Odpowiadamy za kreację oraz nadzór kreatywny i produkcyjny kampanii. Producentem spotów jest Filmokracja, reżyserią zajął się duet – Arek Żyłka oraz Tomasz Niedźwiedź, a postprodukcja spoczywała w rękach studia Badi Badi.

Joanna Kowieska
Joanna Kowieska
PR Manager

Projekty

Mokate Cafe Racer Zobacz case study
Kamis – Jedzmy w nieznane Zobacz case study

News

13 października 2021

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

28 października 2021

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

10 listopada 2021

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner