W sieci, ale i trochę w realu. Czym jest PHYGITAL? Zapraszamy na #MotivationMonday – odc. 3

W erze e-commerce zakupy nawet najbardziej nietypowych produktów za pośrednictwem internetu nie powinny już nikogo dziwić. Mimo rosnącego trendu konsumpcji w sieci, nadal lubimy kontakt fizyczny z produktem. W odpowiedzi na potrzeby łączenia online z offline, w marketingu pojawił się nowy trend – phygital.

O phygital możecie posłuchać też na naszym Instastory na kanale @agencjainsignia

Phygital marketing to połączenie działań w środowisku online, jak i offline, starające się wykorzystać najlepsze aspekty z każdej przestrzeni do stworzenia satysfakcjonującego i angażującego doświadczenia konsumenta.

Trend phygital (połaczenie słów „physical” oraz „digital”) to odpowiedź na potrzeby konsumenta, który, mimo rosnącej skłonności do robienia zakupów w sieci, nadal ma potrzebę doświadczania – sprawdzania, dotykania, przymierzania, a także bezpośredniej rozmowy i porady sprzedawcy.

Phygital koncentruje się na: natychmiastowości (wszystko dzieje się w określonym momencie), zanurzeniu (użytkownik staje się częścią doświadczenia) i interakcji (komunikacji, która aktywizuje emocjonalnie). Prawdziwie phygitalowe doznanie dla klienta, uzależnione jest od wprowadzenia technologii. To ona pozwala na natychmiastowość i zanurzenie, jednocześnie dbając o interakcję.

Zastosowanie wszystkich trzech tych warunków sprawia, że konsument czuje więź z marką, rośnie jego zaufanie i komfort użytkowania.

Wiemy już, czym jest phygital. Jak w praktyce wykorzystać ten trend i które marki już go wyznaczają?

  1. McDonald – OkazYEAH

Świeżym i bardzo phygitalowym przykładem działań jest opcja uruchomiona dla użytkowników aplikacji restauracji McDondalds. Za jej pośrednictwem mogą oni według własnych preferencji wybierać to, na co mają ochotę konsumować w promocyjnym zestawie, uruchamiając własne OkazYeah!, czyli indywidualne oferty – oczywiście do wykorzystania w restauracji McDonalds.

2. Dulux Visualizer

Producent farb Dulux zaproponował użytkownikom swoje nowe narzędzie – Visualizer. Pozwala ono w czasie rzeczywistym zobaczyć na ekranie telefonu komórkowego, jak wygląda ściana pomalowana farbą w danym kolorze. Narzędzie pozwala także na łączenie kolorów i tworzenie projektów, którymi możemy dzielić się w mediach społecznościowych.

3. Magic Mirror okularów marki Eyerim

Jedna z czołowych marek sprzedających okulary w internecie, zaproponowała swoim klientom wirtualną przymiarkę okularów jeszcze przed podjęciem decyzji o ich zakupie. Magic Mirror Eyerim, daje komfort, by dziesiątki, a nawet setki okularów przymierzyć w domowym zaciszu i sprawdzić zdecydowanie więcej opcji, niż w przypadku oferty nawet największego sklepu stacjonarnego. Dzięki temu, użytkownik z jednej strony nabywa produkt przez internet, z drugiej, zanim dojdzie do transakcji, wchodzi z okularami w niemal bezpośredni kontakt i doświadcza ich.

Czytaliście już poprzednie odcinki naszych poniedziałkowych motywacji?

Dowiedzcie się, jak w działaniach marketingowych wykorzystać trendy WABI-SABI oraz ASMR!