#MotivationMonday na naszym stories! Odcinek 1 – WABI-SABI

Rozpoczynamy publikację nowego cyklu na stories naszych mediów społecznościowych. W każdy poniedziałek na InstaStory i w relacji na Facebooku zapraszamy Was na dawkę motywacji i inspiracji! W pierwszym odcinku – WABI-SABI!

W ramach naszego nowego cyklu nasi specjaliści będą co poniedziałek opowiadali o najnowszych trendach w marketingu internetowym. Co podbija globalne kampanie, co wkrótce będzie na topie i co już teraz jest passe.

Co ważne, mimo, że nasz cykl na stories dostępny będzie przez 24 godziny, do prezentowanych trendów możecie wracać sprawdzając kanał #MotivationMonday w zapisanych relacjach na naszym Instagramie!

Pierwszy odcinek: WABI-SABI

W naszym inauguracyjnym odcinku nasz Senior Strategic Planner, Szymon Krzysiak opowiada  o wywodzącym się z Japonii trendzie wabi-sabi. To kolejny, po lagom czy hygge, trend w marketingu, którego korzenie sięgają designu.

Zbitka słów wabi-sabi to japońskie słowo nawiązujące do piękna niedoskonałości. Zakłada celebrowanie wad i promuje asymetrię, szorstkość, cyz surowość. Według tego nurtu wady są nieodłączną, naturalną częścią życia. Co więcej, niedoskonałość jest spoiwem i materiałem twórczym doskonałości.

Według Beau Lotto, autora książki Deviate: The Science of Seeing Things Differently, ludzki mózg uwielbia wady, uznając je za esencję prawdziwości i wiarygodności. Nieidealny oznacza autentyczny.

Trend wabi-sabi coraz częściej dostrzegają działy kreatywne agencji odpowiedzialnych za kreację marek. Z marketingowego punktu widzenia wabi-sabi polega na byciu prawdziwym, uznaniu, że nic nie jest idealne, i wykorzystaniu niedoskonałości jako sposobu na maksymalizację autentyczności i głębsze połączenie z tymi, którym służymy. Nie sugeruję dążenia do niedoskonałości, ale raczej akceptuję ją jako nieodłączną część ludzkiej kondycji, a zatem humanizującą wspólną płaszczyznę między firmami a klientami.

Poniżej prezentujemy trzy kampanie, inspirowane naszym dzisiejszym trendem

  • Inspiracje autentycznością obserwujemy w jednej z kreacji billboardowych Coca-coli. Na grafice z Robertem Lewandowskim obserwujemy chłopaka, który prezentuje szeroki uśmiech, błyszczący od aparatu ortodontycznego. W ten sposób marka pokazuje realizm i pozycjonuje się względem odbiorców jako dedykowana dla każdego.
  • Drugim przykładem jest sieć aptek CVS, która na bannerach sklepowych wprost opisuje które zdjęcia są modyfikowane i ulepszane cyfrowo, a które prezentują naturalne piękno
  • Ostatni przykład dotyczy kanałów w mediach społecznościowych Aliexpress w Polsce. Niedoskonałości w przekładzie na rodzimy język stają się podstawą budowanej z odbiorcą komunikacji. Zabawne lapsusy językowe to wartość dodana efektownych kreacji.

Wabi-sabi to pierwszy z opisywanych przez nas trendów, które mocno wpływają na współczesny marketing.

Zapraszamy do śledzenia naszych stories i bloga w każdy poniedziałek!