Insignia Ulubienicą Klientów w badaniu Media&Marketing Polska

„Skuteczność zaczyna się na samym początku projektu, aby na końcu mogła wybrzmieć satysfakcja – konsumentów, naszych klientów i na końcu nasza.”

Insignia została wyróżniona tytułem „Ulubienica Klientów 2020” w badaniu Media & Marketing Polska. Jak tu się nie cieszyć i nie celebrować, kiedy rok, który wyprostował całą branżę reklamową swoim srogim początkiem, nie tylko potraktował nas bardzo łagodnie, a teraz w dodatku podsuwa nam takie wieści?! Emocje z pogranicza wielkiej dumy z zespołu i ogromnej egoistycznej radości, aż trudno się opanować i znów dotknąć stopami ziemi. Więc może po kolei…

Papierek lakmusowy branży reklamowej

Każdego roku czekam na Ten Raport, mojego ulubionego pisma branżowego. Nie tylko dlatego, że to moje ulubione, ale dlatego, że ten raport jest w mojej ocenie najbardziej oddającym stan faktyczny papierkiem lakmusowym branży reklamowej. Najważniejszym jest fakt, że ocenia nas klient, czyli ten, który nam płaci. Ten który jest na co dzień w stosunku do nas najbardziej wymagający, ten sam któremu nie zawsze mówimy „tak” i ten sam, od którego chcielibyśmy, aby dobrze rozumiał i doceniał kiedy słyszy nasze „nie”.

To badanie to sprawdzian, czy nasza praca została wykonana dobrze na bardzo wielu płaszczyznach. W gorącej, bardzo emocjonalnej warstwie komunikacyjnej, w nieco chłodniejszej merytorycznej – operacyjnej, oraz zupełnie chłodnej warstwie efektywnościowej. Cały ten skomplikowany proces właśnie w tym badaniu podzielony został na 20 kategorii opisujących ważne z perspektywy klienta metryki. Badanie 68 najlepszych agencji w Polsce – zgodnie zasadami sztuki – prowadzone jest przez dom badawczy Kantar na zlecenie Media & Marketing Polska.

Dlaczego to dla mnie takie ważne? Ponieważ pozwala skonfrontować klientowi opowieść agencji o samej sobie z wiarygodną i uśrednioną oceną innych klientów. To najlepszy obecnie na rynku drogowskaz, poza bezpośrednią rekomendacją, którą agencję zaprosić do przetargu mając na uwadze konkretne założone parametry.

Po raz pierwszy online, offline i full service razem!

W badaniu klienci ocenili 68 najlepszych agencji reklamowych na rynku zbadanych w 20 kategoriach, a my na tle rynku naprawdę błyszczymy!

Dlaczego to badanie jest szczególnie ważne?
Ponieważ po raz pierwszy połączono w jedno badanie agencje pozycjonujące się w obszarach online, offline i full service. To świetne posunięcie bo podział ten jest od dawna bezzasadny. Dzięki temu jednak po raz pierwszy skonfrontowano w jednym badaniu wszystkie ważne agencje na rynku dając znacznie bliższy rzeczywistemu benchmark rynku.

Gdybym miał nasz sukces podsumować kilkoma zdaniami powiedziałbym tak:

  • mamy Wyróżnienie z tytułem „Ulubienica klientów”
  • to nasze drugie z kolei wyróżnienie rok do roku
  • aż w 11 kategoriach osiągnęliśmy najwyższą ocenę wśród najlepszych polskich agencji reklamowych 
  • w 5 kategoriach drugą lokatę
  • w jednej kategorii jesteśmy na trzeciej pozycji
  • w żadnej nie spadliśmy poniżej 5 miejsca wśród najlepszych polskich agencji reklamowych
  • aż w 7 kategoriach osiągnęliśmy najwyższą możliwą ocenę w badaniu
  • w każdej kategorii mamy ocenę znacznie powyżej średniej rynku
  • w 19 kategoriach zanotowaliśmy wzrost w stosunku do roku ubiegłego

W oryginale wygląda to tak:

Miejsce #1 Czyli najwyżej ocenione kategorie w rankngu:

  • Widać bezpośredni związek pomiędzy działaniami agencji i wysokością sprzedaży
  • Współpracuje z nami w rozwiązywaniu naszych problemów marketingowych
  • Oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania
  • Oferuje usługi 360 stopni
  • Zadowolenie ze współpracy z agencją
  • Zadowolenie z obsługi klienta
  • Rozumie brief
  • Zna naszą kategorię produktową i jej sytuację rynkową
  • Oferuje nam kompleksową obsługę digital
  • Potrafi zapewnić wsparcie technologiczne w działaniach online
  • Potrafi stworzyć wartościowe treści wykraczające poza konwencjonalną reklamę

Drugi najwyższy wynik w rankingu:

  • Zadowolenie z kreacji i produkcji
  • Przestrzega zasad etyki zawodowej
  • Kampanie reklamowe agencji są skuteczne
  • Ma dobrą opinię w branży
  • Wywiązuje się z obietnic składanych w przetargach

No dobrze, mamy bardzo wysokie noty, w wielu kategoriach najwyższe, ale co to właściwie oznacza dla nas i dla naszych klientów?
Postaram się zestawić moje wnioski na trzech najważniejszych osiach – komunikacja, egzekucja i efektywność.

Komunikacja

  • Zadowolenie ze współpracy z agencją (max 5.0 wzrost o 1,0)
  • Zadowolenie z obsługi klienta (max 5,0 wzrost wzrost o 0,1)
  • Rozumie brief (5,9 wzrost o 0,9)
  • Ma dobrą opinię w branży (5,7)
  • Wywiązuje się z obietnic składanych w przetargach (5,7)
  • Informuje jasno i szczegółowo w jaki sposób wydawany jest nasz budżet (4,6)
  • Przestrzega zasad etyki zawodowej (4,9 wzrost o 1,0)

Te oceny są mocno wrażeniowe, jednak na to wrażenie przez cały rok pracują wszyscy, którzy są na linii kontaktu z klientem. Przede wszystkim Client Service, ale też kreatywni, strategia, socjalki i media. Po wzrostach z zadowolenia ze współpracy z agencją wnioskujemy, że poczynione w okresie ostatnich dwóch lat zmiany w naszym zespole mają dziś swoje odbicie w badaniu. Tu wielkie gratulacje dla Kasi Hyckiej za zmianę naszego client service i zbudownie zupełnie nowej jakości relacji z klientami. To jedna z najważniejszych zmian jaka się dokonała w naszej strukturze i ma ogromne przełożenie na wszystko co się dzieje w agencji. Ważną rolę w kontakcie z klientem odgrywa również nasz liczny bardzo już dział Social Media liczący 15 osób pod okiem Ani Ortman. Brawa dla Was dziewczyny i chłopaki!

Egzekucja

Tu oczywiście można by się spierać co do definicji, bo przecież jest strategia, proces kreatywny i po wygraniu przetargu egzekucja właściwa. Wszystkie te działania są jednak działaniami egzekucyjnymi i dla uproszczenia optyki, na potrzeby tej analizy zamykam je w klamrę.

  • Oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania (max 6,0 wzrost o 0,2)
  • Oferuje usługi 360 stopni (5,9)
  • Zna naszą kategorię produktową i jej sytuację rynkową (6 wzrost o 1,2)
  • Współpracuje z nami w rozwiązywaniu naszych problemów marketingowych (5,7 wzrost o 0,8)
  • Oferuje nam kompleksową obsługę digital (max 6,0)
  • Potrafi zapewnić wsparcie technologiczne w działaniach online (6,0)
  • Potrafi stworzyć wartościowe treści wykraczające poza konwencjonalną reklamę (5,9)
  • Zadowolenie z badań, strategii oraz analiz (4,5 wzost o 0,3)

Wspaniałe wyniki w tych kategoriach pokazują jasno, jak dotychczasowy podział na agencje digital i 360’ był archaiczny. Okazuje się, że nasze bardzo silne kompetencje digitalowe są naszym wielkim atutem, jednak w spektrum działań 360’ zostaliśmy ocenieni najwyżej w rankingu! To pokazuje, że jesteśmy agencją kompletną z ogromnym potencjałem, wiedzą i umiejętnością pogodzenia wyzwań na styku pomiędzy kanałami online i offline. 

Tu muszę pochwalić pracę wielu osób. Awans Sylwka Wrony na stanowisko Dyrektora Operacyjnego, to kolejna z kluczowych zeszłorocznych zmian. W agencji zapanował porządek w procesach i problemy na stykach działów radykalnie zmalały. Tu ukłony za ogromne poświęcenie w obsłudze klienta, strategii, kreacji, mediach, social mediach oraz IT. Kasia Hycka, Kasia Kijas, Ania Ortman, Ania Wyród, Łukasz Skalik, Piotr Kaczor – wielkie ukłony dla Was i Waszych zespołów.

Efektywność

Wyniki działań nie kłamią, trudno też niejednoznacznie interpretować wyniki sprzedaży. 

  • Widać bezpośredni związek pomiędzy działaniami agencji i wysokością sprzedaży (max 6,0 wzost o 0,5)
  • Oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania (max 6,0 wzost o 0,2)
  • Kampanie reklamowe agencji są skuteczne (5,7 wzost o 1,4)
  • Wywiązuje się z obietnic składanych w przetargach (5,7)
  • Usługi agencji warte są pieniędzy, które jej płacimy (5,4 wzost o 0,5)

10 lat temu powiedzieliśmy sobie z Robertem, moim partnerem i CEO agencji, że chcemy być przede wszystkim efektywni. Oczywiście pragniemy poklasku i efektowność nie jest nam obojętna, jednak jeśli stoimy przed wyborem, z której musimy wybrać, wybieramy efektywność. Być może konsekwencją tej decyzji jest mniej zdobytych nagród, być może przez wiele lat nie byliśmy obiektem westchnień ludzi w branży, to jednak maksymalne opinie klientów, które mówią, że – choć nie jesteśmy tanią agencją – warto u nas wydawać pieniądze, bo widzą korelację pomiędzy wydatkami i przychodem. Serce nam wszystkim rośnie. 

I chyba paradoksalnie w tym miejscu napiszę o kreacji, którą przez ostanie półtora roku nie do poznania zmienił Łukasz Skalik, nasz Dyrektor Kreatywny. Łukasz poza licznymi talentami ma jeden, który jest rzadko idzie w parze z przerośniętym ego kreatywnych. Ma wielką umiejętność patrzenia w szerokim obiektywie na projekt i zespół. Poddaje krytyce duży i mały obraz projektu nie tracąc z oczu szczegółów i smaczków, natomiast w zespole niczym duch unosi się ponad zespołem oddając przestrzeń kreatywną tym, którzy w danych obszarach są najsilniejsi. Uważam, że ta zmiana w ogromnym stopniu wpłynęła na jakość naszego produktu i pozwoliła naszej strategii lepiej realizować planowane cele.

Wnioskuję więc, że skuteczność u nas zaczyna się na samym początku długiego procesu aby na końcu mogła wybrzmieć satysfakcja. Satysfakcja konsumentów, naszych klientów i na końcu nasza.

Gratuluję całemu zespołowi Insignia za wielkie poświęcenie, całe spektrum emocji oddawane wewnątrz i na zewnątrz agencji,  wspaniałe pomysły, staranność w ich realizacji, dbałość o szczegóły i mnóstwo dobrej zabawy z tworzenia. 

Nie byłbym sobą, gdybym nie skorzystał z okazji pogratulowania naszym klientom świetnego wyboru agencji! Dziękuję Wam za tę wspaniałą laurkę, bo chyba inaczej nie można nazwać oceny naszej agencji.

A tych wszystkich, z którymi nie mieliśmy jeszcze przyjemności, a Wy z nami – zapraszam do współpracy.

Wysyłajcie briefy 🙂

Tomasz Michalik
Tomasz Michalik
Chief Innovation Officer

Pasjonat nowoczesnej komunikacji zorientowanej na efekt, z 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowej, arbiter w strukturze Rady Etyki Reklamy, prelegent, juror w konkursach branżowych, inwestor.
Założyciel utytułowanej na polskim rynku agencji interaktywnej Insignia, skupionej na działaniach digital 360 st. (Faworyt Klientów w najnowszym raporcie „Media & Marketing Polska”).
Współtwórca Content House, jednej z pierwszych w Polsce agencji skoncentrowanej na content marketingowego. Współzałożyciel popularnych w sieci magazynów SocialPress oraz Biznes Musi Sprzedawać.
Na co dzień kreatywny przedsiębiorca, poszukiwacz biznesowych wyzwań, zarażający energią niepoprawny optymista, zaangażowany ojciec, zapalony kitesurfer.

Projekty

Świat do góry nogami Zobacz case study
Dorota Urządza Mateusza Zobacz case study
Robert Bosch Zrozumieć IoT Zobacz case study
Kamis Dokładnie Takie Święta Zobacz case study

News

24 marca 2020

Tomasz Michalik

Tomasz Michalik

Chief Innovation Officer

1 kwietnia 2020

Szymon Krzysiak

Szymon Krzysiak

Senior Strategy Planner

22 kwietnia 2020

Katarzyna Kijas

Katarzyna Kijas

Strategic Director